Politik och lite annat

torsdag, september 21, 2006

Ett par dagar efter

Många ringer, mailar och skickar blommor och gratulerar, och jag är bara så glad och ödmjuk inför förnyat förtroende. Det känns fantastiskt. På vår valvaka kom en person som jag mött i valstugan. Han hade detaljrika frågor om bla. revision av företag. Han blev glatt överraskad av att vår eminenta personal på riksdagskansliet ringde upp direkt och kunde ge svar på frågor. Nu har han röstat på Kristdemokraterna och vill även bli medlem.

Många har undrat om jag är den nya Anita Ekberg eftersom jag badat, nåja plaskat i vattnet i fontänen vid Stora Torget. Detta var ett löfte som jag avgett. Jag lovade att bada om jag kom in i riksdagen och vi fick en borgerlig alliansregering. Då ville jag bada i fontänen. Sådana löften kan inte svikas även om vattnet inte flödade denna natt. Men lite skvätt blev det ju.