Politik och lite annat

måndag, mars 27, 2006

En spännande helg

I lördags var jag inbjuden till Företagarnas dag här i Borås. Det började med en hearing med bl.a. "Väljarnas val" som föreningen Företagarna gör en turné med. Deras Vd Gunvor Engström m.fl. befann sig i vårt Knalleland tillsammans med Sivert Öholm som moderator. En debatt ordnades också på eftermiddagen där politiker från olika partier deltog och där jag var med för kristdemokraterna. Däremellan var det vårens mannekänguppvisning med hattparad på vårt Stora Torg i Borås. Solen gassade och mycket folk var samlade men även mycket snö.

Jag hann även med att dela ut några flygblad som handlar om att vi behöver stärka familjerna genom s.k. familjestationer och supernannys. Inget är bättre än att ge våra barn en bra start i livet. För den som inte har någon idé om vad man skall laga för middagsmat i helgen finns det ett recept på baksidan av mina flygblad.

Söndagen ägnade jag mig åt att ta en härlig långpromenad i vårt härliga naturreservat Kröklings Hage med kaffe och apelsin i ryggsäcken. Mycket snö att pulsa i. Ändå hörde jag koltrasten i skogen som bär bud om en vår när nu klockan vreds framåt.