Politik och lite annat

fredag, mars 24, 2006

Årsmöte med Kungl. Älvsborgs kamratförening


Ett säkert vårtecken är årsmöten. I går kväll var jag på årsmöte med Kungl. Älvsborgs kamratförening. Ett 60-tal medlemmar hade samlats och vi fick lyssna till ett föredrag med Börje Johansson som handlade om Liberia där han tjänstgjort. Vi fick också lyssna till Björn Stahre som lagt ned ett stort arbete med att i ett 10-tal häften, nu inbundna, dokumentera I15:s nutidshistoria. Jag har som ordförande i kamratföreningen fått uppdraget att lämna över ett ex. av den nya boken till Kungen som bidgrait med medel ur kungafonderna. Föreningen arbetar aktivt med att upptätthålla det nedlagda regementets traditioner genom att bevara officersmässen och regemtets museum.

Försvarsfrågorna står åter i fokus. I onsdags lämnade regeringen en proposition om hur samverkan vid krissituationer ska organiseras. En av mina hjärtefrågor. Propositionen ska jag försöka hinna läsa i helgen.

Trevlig helg till alla mina bloggläsare!