Politik och lite annat

måndag, januari 14, 2008

Lite smått och gott

Vill börja med att önska er alla en riktigt god fortsättning på det nya året nu när julgranen är utslängd. Har lovat i nyårslöfte med att bli bättre på att blogga. Det betyder ju inte att jag själv skall stå för all kommunikation, utan att även titta vad ni andra skriver.
Jag har nu i alla fall anmält mig till förundersökning för att lasra mina ögon. Detta utifrån att jag ser så dåligt så jag hittar inte mina glasögon när jag lagt dem ifrån mig
Det blir spännande att se hur detta skall gå till.
Det händer mycket inom försvarspolitiken och några av mina artiklar om detta finns givetvis på plats på bloggen.

Läs bland annat här., här, här och här.

Det kommer mer!!

Recept för er som har kvar lite av julskinkan och andra rester.
Skinklåda med rotsaker 4 pers.
palsternacka en hel
sellerirot en bit
två morötter
4 potatis
en rödlök
spenat
Kokt skinka
grädde
riven ost

Koka rotsakerna knappt mjuka i lätt saltat vaten.Häll av vatten och lägg i botten på en smord form. lägg färsk eller tinad spenat ovanpå med lite muskotnöt.Tärna skinkan i mindre bitar och lägg ovanpå med skivad rödlök. Häll över grädde så det knappt täcks.Strö över starkriven ost av något slag så det täcker bra.
In i ugenen 20 min. i 225 gr
Vanlig grönsallad och en klick gelé är gott till.