Politik och lite annat

fredag, november 24, 2006

Blandad kompott

Jag är numera ersättare i Utrikesutskottet för Alf Svensson. Med anledning av detta är jag inviterad på en information/diskussionkväll till utrikesminister Carl Bildt ikväll. Förutom detta uppdrag är jag även ersättare i EU-nämnden. Så uppdragen är många.

På lördag är jag inbjuden till Göteborgs Garnison på traditionsmiddag. Det kommer givetvis att handla om gamla tider men också om den stora förändring som Försvaret och alla frivilligorganisationer genomgår. Den 90-årige generalen Claes Skoglund som tjänstgjort vid Kungl. Älvsborgs regemente och jag är inbjudna som hedersgäster. Det kommer att bli en intressant kväll i dåtidens och framtidens tecken.

Nästa vecka justerar vi budgeten i försvarsutskottet som sedan kommer att debatteras i kammaren den 11 december.

Jag har den senaste tiden ägnat mig åt att ställa en del frågor till statsråden med utgångspunkt från de motioner jag skrivit. Jag kommer att redovisa detta framöver på bloggen.