Politik och lite annat

tisdag, december 12, 2006

Julbord och julfirande

Idag kommer Kockums på informationsbesök och BAE Systems Hägglunds har julseminarium. Försvarsindustrin är ju en viktig del inom vårt politikområde.

På onsdag önskar vi alla riksdagsledamöter från Sjuhärad varandra God Jul och dricker glögg tillsammans. Vi har en god sammanhållning trots att vi har olika åsikter i många frågor. På onsdag kommer också Västsvenska Handelskammaren på besök för att informerar om infrastrukturen och nya finansieringsidéer för hur vi snabbt kan få fram pengar till våra vägar i länet. På kvällen har Kristdemokraterna julfest med konsert i Storkyrkan och traditionsenligt julbord därefter. Det blir mitt femte julbord i år och jag hoppas att jag kommer att känna mig sugen på julbordet hemma i Sparsör på julafton också.

Veckorna är hektiska så här före jul med alla debatter och voteringar samtidigt som det skall finnas utrymme för social samvaro, men så är det för många den här tiden. Nu skall jag gå ut och handla några julklappar.