Politik och lite annat

tisdag, april 11, 2006

Idag besöker jag Ymer Boxning

Tack för all positiv respons angående proffsboxning! Idag slår jag ytterligare ett slag för boxning då jag tillsammans med min moderata kollega Ulf Sjösten besöker framgångsrika Ymer Boxning i Borås. Anledningen till besöket är att vi vill få information, lyssna och lära. Frågan om boxning är aktuell under våren då riksdagen ska behandla en proposition om boxning och andra kampsporters framtid och reglering. Som ni redan vet vill jag legalisera proffsboxning i Sverige. Varför? Läs här:

2 Comments:

  • At 10:22 em, Blogger Max Hobstig said…

    Visst är det märkligt att så många kristdemokratiska damer gillar boxning? Min egen har faktiskt en egen boxare. Sveriges enda proffs i tungvikt. Aldo Colliander heter han, boxaren som aldrig får utöva sin sport hemma i sitt eget land.

    mvh från Max och Boxartanten

     
  • At 10:36 fm, Anonymous Anonym said…

    Nu i valtider får försöka dra sitt strå till stacken. Sen är det vara att hålla tummarna att både kd och våra boxare får se en ny framtid utan "rödgardister"

     

Skicka en kommentar

<< Home